At the Movies | Insurgent

Vorige week zaterdag ben ik Insurgent gaan kijken en daar schrijf ik nu een korte review over. Als je de film al gezien hebt, dan sla je dit artikel best over (tenzij je graag mijn mening weet) en anders lees je maar snel verder.

Dit is het verhaal: In “Insurgent” krijgt Tris het steeds moeilijker, ze zoekt voor
bondgenoten en antwoorden in hetgeen wat is overgebleven van het futuristische Chicago. Tris en Four zijn voortvluchtigen en worden achternagezeten door Jeanine, de leider van de factie Eruditie. In een race tegen de klok moeten ze uitzoeken waar de familie van Tris zijn leven voor heeft gegeven en waarom de leiders van Eruditie er alles aan doen om ze tegen te houden. Achtervolgd door hun keuzes uit het verleden, zijn zij wanhopig om hun geliefden te beschermen en worden Tris en Four met de ene na de andere onmogelijke uitdaging geconfronteerd. Langzaam maar zeker ontrafelen zij de waarheid over hun verleden en uiteindelijk over de toekomst van hun wereld.

Ik vond Divergent (= de voorganger van Insurgent) super goed, dus mijn verwachtingen voor Insurgent lagen hoog. Toen ik hoorde dat er een vervolg kwam vond ik dat aan de ene kant spijtig, want ik vind dat dat de kracht van een film afneemt (klinkt raar, niet?), maar ik kon natuurlijk ook niet wachten om hem te zien.

Ik heb het gevoel dat Insurgent persoonlijker is en dat de personages met meer/andere emoties moeten omgaan. Er wordt ook meer ingegaan op de familierelaties en het verleden van Four; je leert zijn ouders beter kennen,… Dat vind ik leuk, want ik vind Four een veel boeiender personage dan Tris. In de vorige film kwam je nog niet veel te weten over zijn leven, maar daar komt nu dus verandering in.

Verder komt er enorm veel actie in voor, wat meteen ook mijn enige minpuntje is. Begrijp me niet verkeerd, ik hou van actie, maar dat ze tegen iedereen die ze tegenkomen moeten beginnen vechten, gaat er voor mij een beetje over.

Algemeen vond ik het een leuke, spannende, meeslepende film, maar beter dan de eerste is hij niet.

De film duurt iets meer dan 2 uur en hij is nu te zien in de zalen.

Ben jij van plan om Insurgent te kijken of heb je hem al gezien?

X

Jana

Geef een reactie

