Ik wil een lob

Zoals je al aan de titel kan zien gaat dit artikel over de lob. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen deze haarstijl wel kent, zo niet: de lob is eigenlijk gewoon een lange bob (long+bob=lob). De lob wordt meestal tot net op de schouders gedragen of iets korter.

collage-2015-04-07

Uren kan ik naar deze plaatjes kijken. Ik hou vooral van de messy look en het liefst wil ik de ‘gouden versie’: goudblond haar met lichte highlights. Toen ik voor het laatst naar de kapper ging, vertelde ik over mijn obsessie met de lob en dat ik het zelf ook eens wilde proberen. Ik wou het niet kleuren maar gewoon op schouderlengte laten knippen. De kapper vertelde dat een lob bij mij er anders zou uitzien, niet zoals mijn ideaalbeeld, want ik heb kleinere krullen en dat mijn haar dan alleen maar meer omhoog zou staan. Om het mooi in model te krijgen zou ik het ook altijd moeten stijlen, dat zag ik niet zitten, dus ik ging weer naar huis met alleen de puntje afgeknipt. Zucht. Maar hij zal wel gelijk hebben. 

Voor mij dus geen lob, maar ik ga hem hopelijk nog genoeg op het straatbeeld zien, want volgens verschillende media en tijdschriften wordt dit de trend van 2015. 

Wat vind jij van deze haarstijl?

X

Jana

Leave a Reply

