4 dingen waar ik blij van word

Ik vind het nogal moeilijk om hier een geschikte intro voor te vinden, dus laten we maar direct beginnen.

Ik word blij van de sneeuw. Niet van de sneeuw die er al ligt, want door de auto’s en de voetsporen van de mensen, vind ik die al helemaal verpest, maar als het nog aan het sneeuwen is. Het liefst moet het lichtjes sneeuwen en er moet al een dun laagje sneeuw liggen, ik ben nogal kieskeurig, ik weet het. šŸ™‚ Vorige winter was er zo’n dagje en ik hield het niet meer uit binnen, het was zo benauwd, muf en nepwarm. Ik was nog maar net buiten gekomen of er verscheen al een lach op mijn gezicht. Volgens mij ben ik toen wel 2 uur in de sneeuw, met oortjes in gaan wandelen. (terwijl ik normaal helemaal niet van wandelen hou) Zalig!

Net zoals van de sneeuw word ik ook happy van de zon. Volgens mijĀ bepaaldĀ het weer je humeur heel fel, dat is toch wat ik ondervind. Ik ben niet echt het type die op het strand in de zon kan gaan liggen, ook al smeer ik me in met factor 50+, ik verbrand nog steeds bij het minste dat ik niet oplet. Zonnebaden is dus niet geschikt voor mij, maar ik kan er erg van genieten om van school terug naar huis te fietsen in de zon zonder wind.

Met bloggen ben ik nog niet zo lang bezig, maar ik ondervind nu al dat ik het erg leuk vind en er soms een geluksgevoel van krijg. Een tijdje geleden had ik het nogal moeilijk, ik had veel vrije tijd waardoor ik veel te veel kon nadenken over dingen. Als ik me nu niet zo goed voel, dan ga ik nadenken over artikels en mijn blog enzo. Het is een beetje wegduwen van gevoelens en gedachten, ik weet het, maar voor nu werkt het wel.

Net zoals de meeste meisjes (en jongens?) word ik blij van shoppen en dingen krijgen. Windowshoppen is helemaal niets voor mij, want als ik ga shoppen moet ik met iets thuiskomen. Ik sta dan ook volledig achter de gedachte: ‘iets is beter dan niets’. vb: Ik ga een dagje shoppen, de dag is bijna om en ik heb nog niets gekocht. Ik heb een topje zien hangen in de winkel waarvan ik denk: ‘mwa, misschien doe ik het ooit wel eens aan’. Als ik al veel anders had gekocht had ik het topje niet gehaald, maar in deze situatie doe ik dat natuurlijk wel. Niet slim natuurlijk, uiteindelijk draag ik het tochĀ amper en is het alleen maar verspilling van mijn geld!

Waar worden jullie blij van? BeĆÆnvloedt het weer jullie humeur ook?

X

Jana

Een gedachte over “4 dingen waar ik blij van word

Geef een reactie

