Ibiza | Deel 2

Op het moment dat ik dit schrijf, ben ik weer thuis en mis ik Ibiza zelfs al een beetje. Ik heb ervoor gekozen om niet alle dagen te bespreken, want dat zou geen leuke foto’s opleveren en niet leuk om te lezen zijn. Vandaag het 2e en meteen ook het laatste deel van mijn Ibiza reis. Hierin bespreek ik maar 1 dag, namelijk maandag. 

Dag 6: Maandag

In het hotel heb je veel faciliteiten (op basis daarvan worden bij ons meestal ook de verblijfplaatsen gekozen) en dat is super leuk, maar daardoor wordt er een beetje verwacht dat je in het hotel blijft. Dan heb ik liever een minder luxe hotel en meer uitstappen. Ach, ik ben waarschijnlijk rotverwend.

Dit allemaal om te zeggen dat we maandag, voor het eerst het land echt hebben verkend. jeepEn dat in een jeep, super gaaf! Het is een leuke manier om het land te verkennen en het is eens wat anders dan in een bus. Een tip: je kan natuurlijk makkelijk bij je reisagentschap zo een jeeptour boeken, maar als je even wat moeite doet, vind je vaak op het internet net dezelfde tour voor 20 % goedkoper. Geld dat je kan uitgeven aan andere leuke dingen.

Nog een tip: ga in het open (laatste) deel van de jeep zitten en vraag of je recht mag staan. Veel leuker en je koelt ook makkelijker af door de wind. strandTijdens zo’n tour rijd je natuurlijk niet alleen rond, maar stap je af en toe ook uit. Dit was onze eerste stop, een rotsachtig strandje, waar we even zijn gaan zwemmen. Het water was verrassend fris!

onderwegonderweg 3 P1040061Dit zijn foto’s van onderweg. Dat is het nadeel natuurlijk in een jeep, moeilijk om foto’s te nemen, ik hoop dat ze toch nog op iets trekken. Sorry trouwens, voor mijn vele landschapsfoto’s, maar het was zo mooi en ik kan het niet laten om ze te posten.

Hippie Beach Hippie Beach 2 Hippie Beach 3

Tegen de middag stopte we bij het Hippie strand van Ibiza (zo heet het echt!), ook daar gingen we zwemmen en aten we wat.

JanaEven nog een spontane foto erbij, omdat ik vind dat er weinig foto’s van mijzelf op mijn blog staan en die toch een blog juist wat persoonlijker kunnen maken. Hierop zie je mij trouwens in dezelfde bikini als in het vorige artikel. Ik heb inderdaad maar 1 bikini. Niet zo handig, dus ging ik in Ibiza op zoek naar een nieuwe. Maar je raad het al, ik kocht van alles, maar natuurlijk geen bikini. Dan maar eens kijken in de solden hier.

P1040052hotelDit mega hotel konden we in de verte bewonderen. De gids vertelde dat het hotel 21 zwembaden telt + een zwembad op elk balkon! Logisch dat sterren als Madonna daar verblijven, als ze in Ibiza zijn.

P1040041 onderweg 4 cactus

Onze laatste stop, was er 1 op een helikopterlandingsplaats. Erg hoog, waardoor je een mooie overview had over het land.

P1040050 Eiland Naomi

Nog 2 foto’s van onderweg. Op de laatste foto zie je trouwens het eiland dat eigendom is van het ex-lief van Naomi Campbell. Voor 20.000 kan je het eiland afhuren voor 1 dag! Ach, voor een eigen eiland moet je natuurlijk wat over hebben…

Om 3 uur werden we met een fijn gevoel afgezet bij ons hotel, dit was by far mijn favoriete dag in Ibiza!

Ondertussen ben ik thuis en probeer ik wat te herstellen, van de toch wel heftige week. Echt rustig aan doen zal niet gaan, want de volgende week staat ook al volgepland.

Is jouw vakantie ook zo druk?

X

Jana

One thought on “Ibiza | Deel 2

Leave a Reply

