At the Movies | Still Alice & The Age of Adaline

Afgelopen week bekeek ik weer heel wat films.  Het leek me leuk om deze met jullie te bespreken en vandaag heb ik eigenlijk alleen maar aanraders! Deze keer schrijf ik over: Still Alice en The Age of Adaline.

Still Alice

504357130_1280x720Korte inhoud: Professor Alice Howland, een gerenommeerd taalkundige, wordt geconfronteerd met de afschuwelijke realiteit van een leven met Alzheimer: ze begint woorden te vergeten en takelt langzaam maar zeker af. Uiteraard stelt de ziekte ook haar relatie met haar echtgenoot en hun 3 kinderen op proef. (Bron: kinepolis.be)

Na deze film gezien te hebben, was ik er over eens dat Julianne Moore (Alice) zo’n goede actrice is! Ze speelt de rol van een sterke vrouw, die aftakelt naar een kwetsbaar ‘wezen’, zo mooi, dat ik het gevoel heb dat niemand het beter zou doen. Ook van Kristen Steward (speelt de rol van Alice’s jongste dochter, Lydia), was ik onder de indruk. De Twilight films vond ik helemaal niets en heb ik dan ook aan me laten voorbijgaan. Dit was de eerste film waarin ik Kristen opnieuw zag spelen en ze heeft me overtuigd dat ze kan acteren! Erg goede acteurs (vooral actrices!) naar mijn smaak.

Het verhaal zelf is erg droef, maar het is op 1 of andere manier ook zo mooi. Het is erg verfijnd en de gevoelens worden zo mooi weergegeven, dat je niet anders kan dan opgaan in de film. Het enige nadeel voor mij was, dat gewoon echt een droevige film is. Ik keek deze film op mijn verjaardag en ik was, na afloop, best wel in een sombere bui. Wees er maar zeker van dat je van deze film wat gaat nadenken over het leven. Maar laat dat je zeker niet weerhouden om hem te bekijken!

Still Alice duurt 101 min en is jammer genoeg niet meer te bekijken in de bioscoopzalen.

The Age of Adaline

Korte inhoud: Wat als je voor altijd jong en mooi blijft? Het overkomt de jonge moeder Adaline na een mysterieus auto-ongeluk in de jaren ’30. Terwijl de wereld om haar heen doorgaat en haar dochter bejaard wordt, wordt Adaline zelf geen dag ouder. Om dit verborgen te houden is ze tientallen jaren veroordeeld tot een eenzaam bestaan, zonder liefde waar ze keer op keer afscheid van zou moeten nemen. Maar wanneer ze valt voor de charismatische Ellis en een weekend bij zijn ouders doorbrengt, dreigt haar geheim uit te komen. Adaline neemt een beslissing die haar leven voor altijd zal veranderen. (Bron: kinepolis.be)

Adaline wordt gespeeld door de wondermooie Blake Lively. Blake vind ik erg geschikt voor deze rol, want zij is echt een tijdloze beauty. De film werkt voor mij ook erg inspirerend op gebied van fashion en beauty. De looks die Adaline soms draagt, wauw! Alleen daarvoor zou je al naar deze film moeten kijken.

En die ander hoofdrolspeler (Michiel Huisman) is ook best wel knap èn het is een Nederlander! Vind dat altijd erg cool, ookal is het geeneens een Belg.

In het begin was ik bang dat The Age of Adaline een typische ‘oude’ (als je begrijpt wat ik bedoel) film ging worden, maar het grootste deel speelt zich af in het nu. Een ontzettend mooie, soms droevige film, maar geen film die ik 2 keer zou willen zien. Je werd soms echt verrast door het verhaal, maar dat zou door een tweede keer te kijken wegvallen.

The Age of Adaline duurt 112 min en is nu te zien in de bioscoopzalen.

Dit waren alweer de films die ik heb bekeken. Hebben jullie nog aanraders?

X

Jana

2 gedachtes over “At the Movies | Still Alice & The Age of Adaline

Geef een reactie

