Te weinig Belgische YouTubers?

youtubers_by_veronicazoo-d7pw4fbIk ben net terug van een 10-daags kamp en heb wat nood aan wat rust. Bij komt dat neer op in de zetel liggend, YouTube filmpjes kijken met wat eten naast mij. Na heel wat video’s van Amerikanen, had ik de behoefte om een filmpje in het Nederlands te kijken (moet je minder nadenken). Nederlanders vond ik genoeg in mijn subscribe box, maar de Belgen bleven weg.

Het lijkt wel alsof we wat achter staan op YouTube-gebied, de gemiddelde Belgische YouTuber heeft niet meer dan een duizendje abonnees, er is geen hechte community en als je iemand naar een Nederlandstalige YouTuber vraagt, kom je al snel uit bij hetzelfde groepje Nederlanders.

En zo is het maar net bij mij, ook in mijn subscribe box vind je weinig tot geen Belgen (alleen Lifestyle Spot). Hoe veel ik ook van de Nederlandse YouTube-community hou, blijf ik dat toch best jammer vinden.

Dus twijfel je om een YouTuber te worden? Gewoon doen, naar mijn mening is er nog meer dan genoeg (te veel!) plaats op die markt.

Ken jij leuke Belgische YouTubers?

X

Jana

2 gedachtes over “Te weinig Belgische YouTubers?

Geef een reactie

