we doen het even anders

5737d1b1119dbc3de60153d77eb1f17a

Het is geen woensdag, vrijdag of maandag en toch schrijf ik een nieuw artikel. Gewoon, omdat het kan. En ja, ook omdat ik besloten heb om te stoppen met een vaste uploaddag.

Ik beloofde om 3 keer per week een artikel online te plaatsen. Soms lukte dat, maar veel vaker waren het er minder. Dat kwam niet doordat ik geen inspiratie had of zin, maar ik werd gewoon beperkt door die vaste dagen. Even wat voorbeelden. De ‘my life in pictures’-serie die ik was gestart, kwam niet verder dan 1 editie, omdat er altijd een dag overbleef waarover ik niet kon schrijven, omdat het al gepubliceerd moest zijn. Wou ik wat schrijven over een speciale dag (denk aan: 1e schooldag, Pasen, verjaardag,….) ging dat niet omdat het niet op 1 van mijn uploaddagen viel. En het allerbelangrijkste ik kon niet schrijven op de momenten dat ik er zin in had. Misschien denk je nu ‘wat een onzin, dan komt er toch gewoon een extra artikel online, is toch geen probleem!’ en gelijk heb je. Maar denk ook eens aan de dagen dat ik helemaal geen zin heb om een artikel te schrijven, maar vast zit aan een zo’n uploaddag. Soms doe ik het dan toch of er komt helemaal geen artikel online en bij beiden voelt het niet erg goed.

Daarom doen we het vanaf nu zo. Ik schrijf wanneer ik er zin in heb. Soms zal dat minder dan 3 keer per week zijn, soms meer.

Hebben jullie een vaste uploaddag?

X

Jana

Leave a Reply

