Dingen van vroeger

collage-2015-09-21

Ik was laatst een kast onder mijn bed aan het opruimen en onder de vele lagen stof lagen spullen die ik al meer dan 5 jaar niet meer heb gezien. En me dan ook serieus afvraag hoe die daar terecht zijn gekomen. En je weet hoe het vervolgens gaat, je bekijkt nostalgisch je oude spullen, foto’s, kaartjes,… en laat vervolgens je opruimwerk weer liggen voor een andere keer. Ach, moeten we ook geen drama van gaan maken… Maar zo kwam ik op het idee om wat ding van vroeger te bespreken. Spullen die toen ik klein(er) was erg in waren, die iedereen wel herkend of dingen waar ik me gewoon mee bezig hield. Lees verder en waan je in een lekker nostalgische sfeer.

Strijkparels

Het eerste wat ik tegenkwam onder die dikke laag stof, waren strijkparels. Al moet ik toegeven dat de 2 vormpjes hierboven op de foto maximum een maand oud zijn. Door de video van Mascha (beautygloss) zocht ik mijn strijkparelsbox weer op en maakte deze leuke kinderlijke vormpjes. Uiteindelijk gooi ik ze meestal toch weg, maar op het moment zelf is het erg leuk en ontspannend. Het is ook zo makkelijk, je zoekt een leuk idee, legt de parels op de vorm, even over strijken met het strijkijzer en je bent klaar.

Make -upMake- up 2Iets waar ik me vroeger ook erg mee bezig hield, was het schminken van meisjes in boeken. Al ben ik er vrij zeker van dat ik de make up ook wel eens op mezelf uittestte. Daar heb ik jammer genoeg geen foto’s van, maar van mijn looks des te meer…Make-up 3

Wauw, wat was ik een talent! Ik hield blijkbaar van een donkere huidskleur, felle oogschaduw en opvallende blush. Al ben ik best wel fier op mezelf dat ik toen al wist hoe je lipliner het best kon gebruiken (en dat ik zelfs al wist dat het bestond, haha). En niet te vergeten: de ooglooks van de meisjes zien er zelfs veel beter uit dan degene die ik nu op mijn gezicht probeer te maken, haha. Wat is mis met deze wereld.

P1010072

Iets wat een beetje aansluit bij het vorige, maar net zoals de make up boekjes waren ook de ontwerptekeningen erg in trek. Vooral die van TopModel. Met mij als grootste fan, ik had wel meer dan 5 verschillende boekjes, maar ik heb er jammer genoeg maar 3 teruggevonden. Al moet ik toegeven dat na het maken van 5 ontwerpen mijn interesse vaak al was gedaald en ik het schriftje dan ook weer aan de kant schoof voor 5 jaar.

Ook hier heb ik weer foto’s van enkele van mijn ontwerpen…

P1010081 P1000084

En dan te bedenken dat ik toen op de vraag: ‘wat wil je later worden’, resoluut modeontwerpster zou hebben geantwoord. Al moet je dat niet te serieus nemen, want ik schreef toen ook boeken, films, liedjes, maakte filmpjes en met de inschrijving voor Junior Eurosong (wat ik liefst zo snel mogelijk vergeet) had ik mijn hoogtepunt wel bereikt. Een klein meisje met dromen en ambities…

Lala teletubbies

Dit ding haalde ik echt letterlijk onder het stof vandaan. De linkse foto is voor de wasbeurt de rechtse erna, best wel een groot verschil.

Lala Teletubbies 2

Deze knuffel heb ik echt al heel lang (ik was zelfs vergeten dat ik hem had), maar ik vind hem nog steeds best schattig. Ik denk dat iedereen de teletubbies wel kent en Laa-Laa was mijn favoriet, zoals je waarschijnlijk wel kan zien. 😉

Oplichtend

Als laatste, dit lichtgevend dingetje. Geen idee hoe het heet, maar het is de bedoeling dat je het ergens op plakt en dan geeft het licht in het donker. Heel mijn kast hing er vroeger mee vol, maar nu vond ik enkel deze. Ik heb nog wat gezocht op het internet naar plaatjes, maar aangezien ik de naam ervan niet weet, was dat erg moeilijk en leverde het dan ook niks op. Best jammer, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dit waren de 5 dingen van vroeger die ik deze keer met jullie wou delen. Waarschijnlijk komt er ooit wel een vervolg want er zijn nog zo veel oude spulletjes waarover ik kan spreken.

Herkennen jullie 1 van deze 5? Hadden jullie ze ook? 

X

Jana

Geef een reactie

