Dear me…

dear-me

Hi! Vandaag wil ik de ‘dear me…’ tag doen. Een echte tag kan ik het misschien niet noemen, ik leg het even uit voor de mensen die het principe niet kennen. Het is de bedoeling dat je een brief schrijft aan je 5 jaar jongere (of oudere, wat je zelf kiest) ik. Klinkt misschien erg ingewikkeld, maar eigenlijk komt het hierop neer: wat zou jij willen zeggen tegen je jongere ik? Wat zou je nu anders aan pakken? Je geeft eigenlijk advies aan je vroegere zelf. Het is vrij makkelijk omdat jij natuurlijk al weet hoe het is gegaan, maar des te leuker om te lezen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor jullie en anders kan je je vragen of bedenkingen alsnog achterlaten in de comments. Laat ik maar beginnen aan mijn brief…

Liefste 5 jaar jongere ik,

Je bent nu 10 jaar en je zit nog op de lagere school. Geniet daar maar van, je grote broer heeft het je al vaak genoeg gezegd, maar jij gelooft hem niet. Doe dat toch maar, je zal er wel achter komen dat hij gelijk heeft. Dus lach, speel, neem jezelf niet te serieus, maak plezier en geniet.

Zet je niet te veel af tegen je ouders. Het is waarschijnlijk de enige egoïstische keuze die ze ooit hebben gemaakt en later zal je begrijpen dat het misschien zelfs de beste was.

Hecht je niet te veel aan de mensen met wie je nu omgaat op school. Zoek eens vrienden buiten je vertrouwde kliekje. Misschien wat mensen van je eigen leeftijd… Die vallen heus wel mee.

Verder wil ik je ook aanraden om verder te gaan met toestelturnen. Ik weet dat je twijfelt, maar blijf turnen. Trek je niets aan van de commentaar dat je te groot bent om het te maken. Je doet het toch voor het plezier, niet? Dus stop niet, want je krijgt er later ongelofelijke spijt van.

Blijf alsjeblieft die creatieve kant van je behouden. Schrijf die liedjes, verhalen, films en droom van die job als modeontwerpster. Doe wat jij leuk vind en doe lekker wat anders dan de rest van de groep. Later heb je nog genoeg tijd om serieus te doen.

Hierbij wil ik deze brief aan jou afsluiten, ik hoop dat je goed evolueert de komende jaren. Hoe het allemaal gelopen is, weet ik wel maar jij niet.

Knuffel van je 15-jarige ik.

P1000854

Wauw, wat is dit raar, zeg! Het voelt heel onnatuurlijk om te schrijven naar jezelf en zeker omdat jij natuurlijk weet hoe het allemaal is gegaan.

Deze tag is natuurlijk ook al door een hele reeks andere bloggers en YouTubers gedaan. Maar zij zijn allemaal een pak ouder, dus leek het me leuk om een jongere versie van deze ‘dear me…’  te maken.

Dit was even een anders soort artikel dan anders en sorry als het allemaal wat onduidelijk is, dat kan ik namelijk best begrijpen. Ik hoop dat jullie het toch leuk vonden om te lezen en laat me vooral weten wat jij zou zeggen tegen jou 5 jaar jongere ik.

X

Jana

Geplaatst in Tag

2 gedachtes over “Dear me…

Geef een reactie

