Tag | Let’s Get Very Personal

P1000323

De laatste tijd publiceer ik vooral blogposts waar je veel foto’s ziet. Heel leuk natuurlijk, maar vandaag had ik zin in wat schrijfwerk. Ik keek tussen mijn lijst aan tags die ik nog wil invullen en deze stond vooraan: de Let’s Get Very Personal Tag. De naam spreekt voor zich, het zijn nogal persoonlijke vragen.

Neem er gerust een kopje thee en iets lekkers bij, want het zijn nogal veel vragen. Let’s start!

WANNEER IS DE LAATSTE KEER DAT JE ECHT GEBROKEN WAS?

We beginnen al direct met een wel heel persoonlijke vraag, maar goed, daar kon ik me aan verwachten. Ik heb wel vaker wat dipjes, maar de laatste keer dat ik het allemaal even niet meer zag zitten en dat het allemaal te veel werd was een goede 3 weken geleden.

HEB JE ERGENS ZIN IN OP DIT MOMENT? (eten)

Ik weet dat ik eigenlijk al veel te veel ongezonde dingen op heb, maar nog een stukje van die speculaastaart van daarstraks kan er nog wel bij.

ZOU JE LIEVER 10 KINDEREN HEBBEN OF GEEN KINDEREN?

Pff, moeilijke vraag. Ik zeg altijd dat ik later geen kinderen wil, maar ondertussen zit ik af en toe wel na te denken over namen die ik ze zou kunnen geven. Nogal tegenstrijdig, ik weet het. Maar sowieso heb ik liever er geen dan 10, het zou me wat te druk worden.

WAT HOOR JE OP HET MOMENT VAN SCHRIJVEN?

Stemmen op de achtergrond en het getik van mijn vingers op het toetsenbord, overstemt door King Kunta van Kendrick Lamar.

STAAT JE BED TEGEN MEER DAN 1 MUUR AAN?

Ja, hij staat in de linkerhoek van kamer, ingesloten door een kast.

WAAR DENK JE OP DIT MOMENT AAN?

Dit soort vragen vind ik altijd zo raar. Als je een tag invult, dan denk je toch aan wat je moet antwoorden. Dat dus.

WIE IS DE LAATSTE PERSOON DIE JOU HEEFT ZIEN HUILEN?

Mama.

P1000552

WAT DOE JIJ ALTIJD ALS JE NERVEUS BENT?

Nagels bestuderen, rondjes beginnen lopen of mijn kapsel 46 keer opnieuw doen.

WEES EERLIJK, VIND JIJ MENSEN IN HET ALGEMEEN LEUK?

Ik kan me vreselijk ergeren aan de mensheid, maar ik zou niet zonder kunnen.

IS ER IEMAND DIE JOU VOLLEDIG BEGRIJPT?

Nee, ik denk ook niet dat dat mogelijk is en dat je zo iemand nodig hebt om gelukkig te kunnen leven.

HEB JE OP DIT MOMENT EEN REDEN OM TE LACHEN?

Geen specifieke, maar er is altijd wel een reden om te lachen.

HEEFT IEMAND JOU WEL EENS VERTELD DAT DIE PERSOON JOU VOOR GEEN GOUD KWIJT WIL?

Ja, niet altijd met die woorden, maar ja dus.

ZOU JE GELUKKIGER ZIJN ALS HET LEVEN EEN “REWIND”- KNOP ZOU HEBBEN?

Er zijn al genoeg momenten geweest waarbij ik dacht: ‘als ik dat nu eens op nieuw zou kunnen doen …’, maar uiteindelijk denk ik dat het beter is dat je het verleden niet veranderd.

VERTEL JIJ JE OUDERS ALLES?

Neen, hoeft ook helemaal niet, vind ik.

ZOU HET JOU UITMAKEN ALS JE VRIEND ZOU ROKEN?

Ik dacht eerst dat de vraag was: zou je het uitmaken als je vriend zou roken? Daarop zou ik nee hebben geantwoord, maar op deze vraag antwoord ik ja. Ik kan absoluut niet tegen de geur van sigaretten.

HEB JE HET GEVOEL DAT JE BINNENKORT GEKWETST GAAT WORDEN DOOR IEMAND?

Binnenkort, dat weet ik niet. Maar ik ga sowieso nog zo vaak gekwetst worden. Iedereen trouwens.

KAN JE JE HERINNEREN WIE JE OP DEZE DAG, VORIG JAAR LEUK VOND?

Haha, nee! Ik kan me niet eens meer herinneren waar ik vorige week was.

DENK JE MEER AAN HET VERLEDEN, HET HEDEN OF HET HIER EN NU?

Is het heden en het hier en nu niet hetzelfde? Ik probeer zo veel mogelijk in het hier en nu te leven, maar soms laat ik met toch meeslepen door het verleden.

HOEVEEL UUR SLAAP JIJ GEMIDDELD PER NACHT?

Dat hangt ervan af. Soms slaap ik goed en vast en dan haal ik misschien wel de 9 uur per nacht. Maar het gebeurt ook dat ik de hele nacht lig te piekeren en maar aan 5 uur slaap kom. Een gemiddelde van 7 uur misschien?

P1000756

BEN JIJ MAKKELIJK OM MEE OM TE GAAN?

Geen idee, dat zou je aan de mensen die met mij omgaan moeten vragen.

HAAT JIJ DE PERSOON WAARMEE JE VOOR HET LAATST EEN GESPREK HEBT GEHAD?

Nee, waarom zou je zelfs met iemand praten, die je haat? Over het algemeen heb ik ook niet echt mensen die ik haat.

WAT HEB JE VOOR HET LAATST GEDRONKEN?

Water. Ik ben namelijk met mezelf de challenge aangegaan om een maand lang niks anders te drinken dan water, thee en melk. Moet lukken!

WELK SOORT BED HEB JIJ?

Een eenpersoonsbed.

HOUD JE VAN DE REGEN OF HAAT JE HET?

Ik hou van de regen als ik binnen zit en ik niet de behoefte heb om te slapen. En ik haat de regen wanneer ik erdoor moet (fietsen).

ZIEN MENSEN JOU ALS EEN OPTIMIST OF PESSIMIST?

Geen idee. Een pessimist misschien?

MET WIE HEB JE ALS LAATSTE IN DE AUTO GEZETEN, OP FAMILIE NA?

Dat moet al heel lang geleden zijn, dus geen idee.

WAT IS DE LAATSTE FILM DIE JE IN DE BIOSCOOP HEBT GEZIEN, EN MET WIE HEB JE DIE FILM GEZIEN?

Ook hierop kan ik niet echt een antwoord geven omdat het al zo lang geleden is. Ik kijk vooral films op mijn laptop en ga dan ook amper naar de bioscoop.

BEN JE EEN KEER GEKWETST DOOR IEMAND WAARVAN JE NOOIT VERWACHT HAD DAT DIE JOU ZOU KWETSEN?

Ja, maar daar leer je uit.

HEB JE SPIJT VAN JE VORIGE RELATIE?

Neen.

SPENDEER JE JE WEEKEND LIEVER BIJ EEN CONCERT OF IN DE DISCOTHEEK?

Een concert, absoluut. Ik hou van muziek en de sfeer bij concerten is toch altijd wat leuker dan in een discotheek.

HEB JE HET IDEE DAT JE VAAK VOOR HETZELFDE SOORT JONGEN VALT?

Ik heb wel een soort type waar ik altijd op val, maar dat valt moeilijk uit te leggen.

P1000853

HEB JE OOIT EEN GRAPJE OVER IEMAND GEMAAKT, WAT DIE PERSOON AAN HET HUILEN MAAKTE?

Ik hoop/denk van niet.

DENK JE DAT JE TE VEEL AANDACHT AAN JE UITERLIJK BESTEED?

Ik besteed er best wel wat tijd en aandacht aan en vind uiterlijk wel belangrijk. Maar over het algemeen valt dat nog goed mee, dus ik denk niet dat ik er te veel aandacht aan besteed.

BEN JE SNEL JALOERS?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

HEB JE DE AFGELOPEN WEEK KLEDING GEKOCHT?

Nee, tijdens een schoolweek ga ik jammer genoeg niet zo snel shoppen.

MIS JE IEMAND OP DIT MOMENT? ZO JA, WIE?

Niet direct.

LAATSTE PERSOON DIE JOU AAN HET HUILEN HEEFT GEMAAKT?

Ikzelf, zoals het meestal gaat.

MAAKT DE GEDACHTE AAN JE EX JE WOEDEND?

Neen.P1000439

WAT DOE JE MORGEN?

Morgen is het jammer genoeg gewoon terug school. Dus wat doe ik morgen? Achter de schoolbanken zitten en me rot vervelen. Haha, sorry.

BEN JIJ ZO’N PERSOON DIE OM DE HAVERKLAP EEN NIEUW VRIENDJE HEEFT?

Nee, ik ben wel snel iemand beu, maar dat wil daarom niet zeggen dat ik snel iemand anders heb.

IS ER IEMAND DIE JE GRAAG ZOU WILLEN ZIEN OP DIT MOMENT?

Nee, ik heb al genoeg mensen gezien de afgelopen 24 uur.

HEEFT JE EX JE OOIT BEDROGEN?

Nee.

HOU JE VAN SUIKERSPINNEN?

Ja!!! God, begin daar niet over nu krijg ik trek.

WIE WAS DE LAATSTE PERSOON WAARMEE JE EEN SERIEUS GESPREK HEBT GEVOERD?

Mama.

BEN JE OOIT TEGEN IEMAND IN SLAAP GEVALLEN?

Waarschijnlijk ooit wel, maar ik kan het me niet meer herinneren, dus niet onlangs.

HOE WAS JE WEEK? GEEF EEN CIJFER VAN 1 TOT 10.

Een 7. Ondanks dat het natuurlijk een gewone schoolweek was, viel mijn week nog best mee.

HEB JE EEN VRIEND VAN HET ANDERE GESLACHT WAAR JE GOED MEE KAN PRATEN?

Niet echt, best wel jammer.

WAT DEED JE GISTERENAVOND OM TWAALF UUR?

Toen keek ik de film Footloose met enkele vriendinnen.

P1000446

WAT IS JE STEMMING OP DIT MOMENT?

Ik ben ontzettend moe, want ik heb amper geslapen vannacht. Maar voor de rest voel ik me prima.

WIE WAS DE EERSTE PERSOON TEGEN WIE JE PRAATTE VANDAAG?

Tegen Laure, een vriendin.

IS ER DE AFGELOPEN MAAND IETS GEBEURD WAT JE HEEL ERG BLIJ MAAKT?

Niets speciaal.

MET WIE WAS JE GISTERENAVOND?

Gisterenavond was er een feestje met enkele vriendinnen voor een vriendin haar verjaardag. Was vet gezellig!

HEB JE MET IEMAND GEPRAAT TOT JE IN SLAAP VIEL GISTEREN?

Het zal toch niet veel gescheeld hebben, haha.

WIE MOET BEGINNEN MET EEN KUS? HET MEISJE OF DE JONGEN?

De jongen, daarin ben ik traditioneel en misschien zelfs een tikkeltje ouderwets.

HEB JE PLANNEN VOOR DIT WEEKEND?

Op het moment dat ik dit artikel schrijf is het weekend jammer genoeg al bijna voorbij. Het is namelijk zondagavond en het enige wat ik dit weekend nog ga doen is deze blogpost online plaatsten en Expeditie Robinson kijken.

P1000223

Als je tot hier geraakt bent, wauw! Ik weet dat het nogal veel vragen zijn, maar ik heb mijn antwoorden zo beperkt mogelijk gehouden.

Ik moet toe geven dat ik het soms best wel moeilijk vond om te antwoorden op de vragen (soms ook gewoon omdat ik geen antwoorden wist) en dat ik mij soms zelfs moest inhouden om vragen te verwijderen.

Iedereen is vrij om deze tag over te nemen. Laat zeker jou antwoorden achter en geniet nog van de laatste uurtjes van je weekend.

X

Jana

Geplaatst in Tag

Geef een reactie

