Monthly Music | Oktober #5

art-arts-colour-color-watercolour-Favim.com-639456

September is alweer een tijdje gedaan en ook aan de maand Oktober begint stilaan een einde te komen. Maar er gaat natuurlijk geen maand voorbij voordat jullie je maandelijkse portie muziek hebben gekregen op Fiellle. Bij deze. Vandaag deel ik jullie mijn vijf favoriete liedjes van de afgelopen maand.

Alle links zijn klikbaar, zodat je tijdens het lezen van dit artikel er al een aantal kan beluisteren.  En oh ja, vandaag jammer genoeg geen eigen foto’s. Het lukte me gewoon niet.

Favim.com-art-beautiful-girl-blue-color-drawing-esra-roise-42576
1. Sorry ~ Justin Bieber

Normaal maakt de volgorde van de nummers niet uit, maar dit is toch echt mijn nummer 1 favoriet van de 5. Maar had je wat anders verwacht? 😉 Sorry is de opvolger van What Do Ü Mean en Where Are Ü Now en één van de 19 liedjes van het nog-uit-te-komen album ‘Purpose’. Sorry is nog maar 1 dag uit, maar is al meer dan 11 miljoen keer bekeken. Goed bezig, Justin!

2. Drive ~ Oh Wonder

Dit is er eentje waarvan ik er vrij zeker van ben dat de meeste onder jullie hem niet kennen. Verbaasd me ook niets, ik had er ook geen idee van wie Oh Wonder was. Drive is al een paar maanden oud, maar helemaal niet zo bekend, tijd om daar verandering in te brengen, want het is zo’n toffe en lieve plaat. Ook op het net vind ik weinig informatie over deze groep, maar Oh wonder bestaat uit het duo: Anthony & Josephine. Op 5 november komt het duo naar België maar hun concert is jammer genoeg al uitverkocht.

4-watercolor-painting-by-marion-bolognesi.preview

3. Hello ~ Adele

Dit liedje kwam gisteren uit en na 3 jaar is Adele back! En hoe! Na de eerste zin was ik al verkocht. Wat is Adele toch een topvrouw, die stem, die uitstraling, dat zelfvertrouwen…  Wauw, een dikke chapeau voor Adele en haar nieuwe nummer. En ben ik de enige die een sterk gevoel heeft dat een samenwerking tussen Adele en Sam Smith top zou klinken?

4. Sia ~ Alive

Ik denk dat het groepje mensen dat Sia niet kent vrij beperkt is en dat geldt ook voor haar nieuwe liedje Alive. Toch moest deze in mijn top 5, want god, wat hou ik van Sia en haar klankleur. Geweldig diepe stem!

портреты-акварелью-32

5. Wake Up ~The Vamps

De laatste is er eentje van The Vamps. Ik leerde deze boysband kennen door hun samenwerking met Demi Lovato, maar ondertussen zijn ze wel meer dan alleen dat. Hun nieuwste song is Wake Up. Toffe jongens, leuk deuntje en een top clip. Niks op aan te merken! En ik ben blijkbaar niet de enige die dat vindt, want Wake Up blijft stijgen in de hitlijsten. Goed bezig, jongens!

splash-of-colour-steven-ponsford

( Vind je de foto’s in dit artikel ook zo leuk? Zoek dan zeker eens op het internet of op Pinterest naar ‘watercolour art’ of ‘water painting’, dat levert meer van dit soort prachtwerken op. Een kunstvorm die ik de laatste tijd steeds meer ben gaan appreciëren. )

Kenden jullie deze liedjes ook al?

X

Jana

2 thoughts on “Monthly Music | Oktober #5

Leave a Reply

