At the Movies | Terug Naar Morgen

De laatste At the Movies is alweer 3 maanden geleden. Met school heb ik namelijk wat minder tijd om films te bekijken en al zeker om naar de bioscoop te gaan. Maar het is nu herfstvakantie en we hadden nog wat tickets die op moesten dus kozen we een leuke film uit. Onze keuze viel op Terug Naar Morgen.

Terug Naar Morgen

filmDZ_terug_naar_morgen3een_150916_tnm_wedstrijd_640Korte inhoud: De befaamde wetenschapper Viktor is al zijn hele leven gelukkig met Lena, ondanks een tragisch ongeval tijdens hun jeugd. Op een dag doet hij samen met zijn enthousiaste assistent Titus een baanbrekende ontdekking: ze kunnen e-mails naar het verleden sturen. Viktors’ drang om zijn en Lena’s verleden te veranderen, wordt te groot en hij drukt op ‘send’. Maar het verleden, hoe klein de ingreep ook,verander je niet zonder risico’s. (Bron: kinepolis.be)

Het is een ontzettend verwarrende film en als iemand mij om een samenvatting zou vragen, zou ik die niet kunnen geven, gelukkig doet Kinepolis dat voor mij. Wel heel toffe acteurs ( Matteo Simoni, Koen De Graeve, Robrecht Vanden Thoren,…) en zo is het verhaal ook. Ik vind films over de toekomst en het verleden kunnen veranderen altijd erg intrigerend. Echt geloven doe ik er natuurlijk niet in, maar het is altijd leuk om er is over na te denken.

Het is een vrij moeilijke film om te begrijpen, geen film waarbij je je gedachten gewoon op nul kan zetten en gewoon ontspannen kan kijken. Ik zou hem niet opnieuw gaan kijken, maar vervelen doet hij zeker niet.

Verder kan ik er weinig over vertellen, zonder te veel te verklappen.

Terug Naar Morgen duurt 90 min en is te bekijken in een aantal bioscoopzalen.

Wat zouden jullie veranderen aan het verleden?

X

Jana

Leave a Reply

