een weekendje Oostende

P1010136Vorige week was ik nog heerlijk aan het genieten van het zeetje en nu zit ik al terug op de schoolbanken. Meh.

Ik ging voor 4 (we vertrokken donderdag en kwamen zondag terug) dagen naar Oostende met mijn familie. Oostende is altijd al mijn favoriete badstad geweest en ik ga er dan ook graag (en vrij vaak) naar toe. Meestal in de zomer, maar af en toe ook in de koudere periodes, zoals nu. Een heel andere belevenis, je loopt namelijk niet rond in je bikini , maar in je dikke winterjas. Het voordeel van de koude temperaturen is wel dat er niet zo veel volk te zien is in het anders o-zo-drukke-Oostende.

sea life sealife 2 (9) sealife 2 (5) sealife 2Op donderdag stopten we onderweg even bij Sealife in Blankenberge. Het is denk ik bedoeld voor iets jongere kinderen, maar ik vind het nog steeds erg tof. Het was trouwens de eerste keer dat ik er kwam.

lol P1010212 P1010215‘s Ochtends stond de zon erg goed. En ik vind de belichting, lichtinval en de schaduwen dan ook erg mooi in deze foto’s.

P1010139Een foto van een meeuw, niets speciaals. Er was die dag ook een zeehond aangespoeld en ik wou daar eerst een foto van nemen, maar er stond zo veel  volk rond en er namen al zo veel mensen foto’s, dat ik het een beetje zielig vond voor het beestje. Dan maar een foto van een meeuw…

P1010144 P1010135 P1010173 P1010217Nog wat sfeer-en landschapsbeelden die genomen zijn verspreid over verschillende dagen.

P1010246De enige foto waar ik op sta in deze blogpost, en dat heeft een reden. Ik was zoals ik al vermeld heb op vakantie met familie, en ik wil hun niet de hele tijd lastig vallen met de vraag om een foto van mij te nemen. Snappen jullie vast ook wel.

P1010166Het was dat weekend toevallig kermis in Oostende. Super leuk! We slenterden wat rond door de straten en aten churros en appelbeignets. Super lekker, ik krijg opnieuw trek!

P1010256Hoe leuk en schattig zijn deze bankjes met trappers. Het is de bedoeling om terwijl je zit (en praat) toch wat aan beweging te doen door te ‘fietsen’. Een super leuk concept dat ik nog nooit eerder had gezien.

P1010208

Oostende was super leuk en ik hoop dat ik gauw terug ga!

Hoe was jou vakantie?

X

Jana

Leave a Reply

