Seven – 7 Minute Workout Challenge | Dag 1

b75tyn0mnn5vgbdk

Helemaal uitgeput en met zweetpareltjes in mijn nek begin ik aan deze blogpost. Ik ben namelijk gestart met de 7 Minute Workout Challenge. Bij deze challenge is het de bedoeling dat je 7 maanden lang elke dag een workout uitvoert. En deze workout duurt maar 7 minuten. Nu heb je echt geen enkel excuus meer om niet aan sport te doen. Het enige wat je nodig hebt voor deze challenge is de 7 Minute Workout Challenge app (die trouwens helemaal gratis is (en nee dit is niet gesponsord!)), goede muziek, een sportieve outfit, een positieve instelling en een flesje water om te bekomen achteraf.

Het leek me leuk om elke maand mijn ervaringen te delen. Het zou het overzichtelijkst geweest zijn, moest ik begonnen zijn op de eerste dag van de maand, maar zo lang kon ik niet meer wachten. Vandaag begin ik dus met dag 1.

Let’s start!

De app valt volgens mij overal te downloaden, maar omdat ik het meeste met mijn laptop werk heb ik hem daarop ‘gekocht’. De app is heel overzichtelijk en het werd mij dan ook al snel duidelijk wat ik moest doen. Het zit allemaal vrij logisch in elkaar. Wil je beginnen met de workout, dan druk je op de startknop. Wil je liever eerst de oefeningen nog is bekijken, dan druk je op die bepaalde oefening. Geen gezever, en zo heb ik het graag.

IMG_3325

In je eerste maand krijg je 1 workout en per maand dat je het volhoudt krijg je er een nieuwe bij. In het totaal kan je er 9 vrijspelen. Als dat niet motiverend is. De eerste workout bevat deze 12 oefeningen:

12_exercise_7-minute_workout

Je doet elke oefening 30 seconden en krijgt tussen de oefeningen telkens 10 seconden rust. De coach vind ik ook erg fijn, niet zozeer om wat hij/zij zegt, maar doordat je coach het zegt als de oefening gedaan is, moet je niet altijd naar het scherm kijken. Top!

Deze workout van 7 minuten is vrij makkelijk vol te houden, maar het is wel intensief. De oefeningen waar ik het het moeilijkst mee had waren de push-ups en de push-up and rotation, in pompen ben ik sowieso niet erg goed. Je kan ook kiezen voor een workout langer dan zeven minuten, maar dan is dat gewoon dezelfde workout die zich elke keer herhaalt, wat best jammer is.

Ik ben erg tevreden over deze app en ga zeker proberen om het vol te houden. Want wat zijn 7 minuten op een dag? Niets, toch?

Volgende maand kan ik jullie vast en zeker nieuwe ervaringen delen!

Hebben jullie al ervaring met dit soort apps? 

X

Jana

6 thoughts on “Seven – 7 Minute Workout Challenge | Dag 1

Leave a Reply

