Monthly Music | November #6

 

02_pc_by_agnes_cecile-d6xbgf8

Wat gaat de tijd toch snel, morgen begint de maand december alweer en ik begin nu aan mijn zesde (!!!) Monthly Music. Ik kan bijna niet geloven dat ik al meer dan een half jaar bezig ben met deze serie en dus nog langer met mijn blog. Time flies!

Maar laten we maar snel beginnen, want ik kan niet wachten op mijn 5 favorieten op gebied van muziek van deze maand met jullie te delen. Alle titels zijn trouwens (zoals altijd) klikbaar, zodat je tijdens het lezen, ook al enkele nummers kan beluisteren. 

30aec1ee6492b14d630701154854b3b5

  1. No Pressure ~ Justin Bieber feat. Big Sean

Een grote verassing dat Justin er alweer tussen staat is het ondertussen al lang niet meer. Het begint een beetje de rode draad door mijn maandelijkse favorieten te worden. Justin zijn langverwachte album Purpose kwam 13 november eindelijk uit, ik haalde het direct in huis en kwam tot het besluit dat ‘Love Yourself’ mijn favoriet was. En ik ben blijkbaar niet de enige, ondertussen is het liedje al vrij bekend. Dat is ook de reden waarom ik heb gekozen voor ‘No Pressure’ in plaats van ‘Love Yourself’. No Pressure is nog vrij onbekend maar ook een topper en absoluut het luisteren waard. En bekijk de video’s van het album ‘Purpose’ ook zeker eens, het zijn namelijke allemaal super coole dansvideo’s. En nu stop ik erover, als ik over Justin begin kan ik niet meer stoppen! 😉

2. Lievelings ~ Teske de Schepper

Mijn tweede favoriet is een cover van het oorspronkelijk Duitstalige lied ‘Lieblingsmensch’ van Namika. Teske is vooral bekend als YouTuber en blogger, maar heeft de laatste tijd ook al wat liedjes op haar kanaal geplaatst. Iets wat ik alleen maar kan aanmoedigen. ‘Lievelings’ is zo een zacht, teder en lief liedje! Absoluut een plaatsje in deze top waard! Terwijl ik normaal helemaal niet van Nederlandstalige nummers hou.

watercolours-for-cg

3. Hollow ~ Tori Kelly

Tori is bij mijn weten niet echt een bekende zangeres, maar dat is vrij normaal aangezien ze nog in haar beginjaren zit (ze bracht haar debuutalbum enkele weken geleden uit). Al ben ik er wel vrij zeker van dat ze met haar stem en succesvolle management (dezelfde als die van Justin Bieber en Ariana Grande) ver kan geraken.

Hollow geeft een vastberaden maar ergens ook droevig gevoel weer. Ik heb totaal geen idee waarover het nummer gaat, maar het doet me om de 1 of andere denken aan een aantal nummers van Demi Lovato. Als ze het net zo goed maakt als Demi in de muziekwereld…

4. Running Low ~ Shawn Mendes

Shawn Mendes is al eens eerder enkele maanden geleden in Monthly Music gekomen, toen was dat met het nummer ‘Stitches’. Nu begint dat nummer eindelijk bekend te worden. Wat best grappig is als je het nummer zelf al heel lang kent en het zelfs al wat beu bent.

Tijd om een nieuwe favoriet van Shawn te zoeken en de mensenmassa voor te zijn. 😉 Running Low is een ongelofelijk rustig lied, waar je zijn stemgeluid heel goed en mooi hoort. Enkel de piano en zijn stem, zalig!

watercolor___ballpoint_ink_pen__by_kartesh-d5uwtx6

5. Hello ~ Adele (gecoverd door Tyler Ward)

Ik was op zoek naar een leuke cover van ‘Hello’. Zo kwam ik deze helemaal andere versie tegen van Tyler Ward. Het is ontzettend wennen, maar als je je ervoor openstelt is het best leuk. Gewoon is luisteren, zou ik zeggen.

Zin in meer muziek? Bekijk dan ook zeker eens mijn ander posts: Monthly Music.

watercolour_test_by_hannakn-d4oeb9s

Wat zijn jullie aanraders?

X

Jana

 

2 thoughts on “Monthly Music | November #6

Leave a Reply

