At the Movies |Mockingjay Part 2

HungerGamesFanArtByDCDesigns

Het is kerstvakantie! Op het moment dat ik dit artikel schrijf is het zelfs kerstavond. Hoewel ik er niet helemaal voor ben, doe ik maar net als de rest van de wereld mee met de kerstgezelligheid. Want uiteindelijk is het toch dat wat kerstmis zo mooi maakt, gezellig met familie of vrienden wat eten, praten, cadeautjes geven en misschien pikken jullie wel een filmpje mee… Ik bezocht de bioscoop al een paar dagen eerder en vandaag vertel ik jullie wat ik ervan vond. 

The Hunger Games | Mockingjay Part 2

FACES-OF-THE-REVOLUTION-81-1940x1417The-Hunger-Games-Mockingjay-Part-2-Josh-Hutchinson-Jennifer-Lawrence-and-Natalie-Dormer

Korte inhoud: Terwijl Panem meegesleurd wordt in een allesomvattende oorlog, maakt Katniss zich op voor de finale confrontatie met President Snow. Samen met haar trouwste vrienden, waaronder Gale, Finnick en Peeta, en een team uit District 13 beslist ze haar leven te riskeren om President Snow uit te schakelen. Snow heeft ondertussen maar één doel voor ogen: Katniss vernietigen. De dodelijke valstrikken, vijanden en morele keuzes die haar wachten, zijn erger dan alles wat ze ooit tegenkwam in de arena… (Bron: kinepolis.be)

Ik heb al de 4 delen van de THG-serie gezien en om deze film te kunnen begrijpen is dat ook wel een vereiste. De personages zijn namelijk grotendeels dezelfde en ook het verhaal loopt in een rechte lijn met de vorige films. Ik raad je dus zeker aan om eerst deel 1, 2 en 3 te bekijken voor je naar de cinema spurt.

Ik moet toegeven dat het voor mij ook vrij moeilijk was om terug in de film te komen. Het verhaal was al een beetje uit mijn geheugen vervaagd, aangezien de vorige film alweer een jaar geleden is. Na een halfuurtje zijn alle lege plekken in mijn geheugen weer opgevuld en kan ik zonder al te veel te hoeven na te denken verder kijken naar de rest van de film.

Over het verhaal zelf hoef ik eigenlijk niet veel te zeggen, normaal weet je na 3 films al wel wat je kan verwachten en of het genre je aanstaat. Ik vind het alleszins een erg spannende film en de anders-zo-gehate vechtscènes stoorde mij nu helemaal niet. Het verhaal vond ik heel mooi opgebouwd over de vier delen, maar het einde valt ontzettend tegen. Het is zo raar, cliché, onlogisch, verwarrend en onrealistisch. Jammer dat ze The Hunger Games niet mooi hebben kunnen afsluiten, naar mijn gevoel dan toch.

Ook zie je steeds meer gelijkenissen met de Divergent films: de opstand, het vrouwelijke hoofdpersonage dat strijdt tegen de manier waarop hun ‘land’ wordt geleid, de liefdesaffaires,… En als ik zou moeten kiezen tussen die 2, gaat mijn voorkeur toch uit naar Divergent.

Desondanks is The Hunger Games Mockinjay Part 2 een goede film en raad ik jullie zeker aan om hem te bekijken.

jennifer-lawrence-in-the-hunger-games-mockingjay-part-2-2015

The Hunger Games Mockingjay Part 2 duurt ongeveer 2 uur en is momenteel te zien in de bioscoopzalen.

Zijn jullie fan van de The Hunger Games’ films?

X

Jana

6 thoughts on “At the Movies |Mockingjay Part 2

  1. Ik heb eens gelezen dat er waarschijnlijk nog een vervolg gaat komen, omdat het zo een succes is. Hun voorbeeld was zoals met Harry Poter, het kan blijven doorgaan. Maar Jennifer Lawrence zei wel dat zij er dan niet meer zou in spelen omdat zij er geen voorstander van is. Ik denk wel niet dat het zo slim is om er nog een vervolg aan vast te maken omdat het dan misschien een beetje saai kan worden en te veel. Maar een goeie film was het zeker 😉 xx

    Liked by 1 person

  2. Wij kijken thuis samen naar de Hunger Games trilogie, we vinden vooral Jennifer Lawrence goed (echt een leuke meid). Vervolgens zijn we erg benieuwd naar deel 2 van de Mockingjay. Divergent vinden wij ook goed, het zo leuk om de jongeren van nu te zien acteren.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

