Been there, done that TAG

P1030880

Op vakantie gaan is misschien wel hetgeen wat ik het liefste doe, daarom leek deze tag perfect voor mij. Hij gaat namelijk over vakanties en reizen, reizen, reizen.

WELKE LANDEN VAN DE WERELD HEB JE AL BEZOCHT?

Goh, ik ga het houden bij de landen die ik me nog goed herinner. Dat zijn: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje (Ibiza), Turkije, Tunesië, Groot Brittannië, Egypte, Griekenland, Luxemburg, Malta en Cyprus. Best wel veel voor mijn korte leventje als ik het zo bekijk.

WELKE BESTEMMING STAAT BOVENAAN JOUW VERLANGLIJSTJE? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

New York is altijd mijn nummer 1 reisbestemming geweest en ik droom er echt al heeeel lang van om er naar toe te gaan. Maar binnen een maandje is het eindelijk zo ver! Ik ga voor een paar dagen naar New York!!

Buiten New York wil ik nog heel graag is naar Bali, Ijsland en Thailand. Alle drie erg verschillend, maar ze zien er zo mooi en interessant uit!

P1010217

WAT IS JOUW MEEST IDEALE VAKANTIE? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Ik hou van een mix tussen rust, avontuur, shoppen en een beetje cultuur. Ik vind het altijd leuk om nieuwe, speciale plekjes te ontdekken in een land. Sowieso denk ik dat er veel van af hangt met wie je gaat, ik ben tot nu toe altijd met familie op vakantie geweest (don’t get me wrong, ik vind dat leuk), maar met vrienden lijkt me ook wel eens tof!

WELKE PLEK VOND JE ZO BIJZONDER DAT JE ER NOG EENS HEEN ZOU WILLEN?

Ik weet er niet zo veel meer van, want het is al een hele poos geleden, maar de mooie herinneringen aan Kreta doen me terug willen naar dat bijzondere land. De typische Griekse huisjes, rotsen, blauwe zee, poortjes,…

BEN JE AL EENS VOOR WERK NAAR EEN LEUKE BESTEMMING GESTUURD? Zo ja, waar?

Ik  werk nog niet, maar ik neem aan dat ze voor je blog bedoelen. Mijn antwoord is ‘nee’, maar hoe gaaf zou het zijn dat je mag reizen voor je hobby/werk?!

onderweg 3

MET WIE GA JE MEESTAL OP REIS?

Ik ben nog vrij jong (15), dus meestal gewoon met mijn ouders en broers. Ook leuk!

BEN JE AL EENS IN BELGIE OP VAKANTIE GEWEEST? Zo ja, waar?

Jazeker! Naar zee vind ik altijd leuk en dat doen we dan ook wel vaker. Ook de Ardennen komen wel eens aanbod.

GA JE LIEVER NAAR EEN ATTRACTIEPARK OF NAAR EEN DIERENTUIN?

Een attractiepark. Ik hou enorm veel van dieren, maar ik vind het erg om ze opgesloten te zien. Om de één of andere reden is het plezier er voor mij dan ook af, het is toch helemaal niet zo bijzonder om een dier in een kooi te zien. Ik zie ze liever in het wild!

Vroeger ging ik heel veel naar attractieparken, we stelden onze reizen er zelfs vaak op af. Mijn favorieten zijn: Movie Park in Duitsland, Walibi en Disneyland Parijs.

P1000552

ZOU JE LIEVER EEN SKI -OF EEN ZONVAKANTIE WILLEN HEBBEN?

Hier kan ik eigenlijk niet zo goed op antwoorden, aangezien ik nog nooit ben gaan skiën. Maar misschien kies ik dan toch voor een skivakantie, dan weet ik ook is wat het is. 🙂

NAAR WELK(E) LANDEN GA JE DIT JAAR OP VAKANTIE?

Zoals ik al eerder zei, sowieso in de paasvakantie naar New York, voor de rest zijn er nog geen vakantie vastgelegd.

WAAR ZOU JE NOOIT OP VAKANTIE GAAN?

Moeilijke vraag, volgens mij is er geen land waar ik absoluut niet naartoe wil gaan. Elk land heeft zijn charmes en pluspunten. Oorlogsgebieden zijn nu niet direct de ‘place to be’, maar aan de andere kant, je moet ook niet direct een heel land als ‘onveilig’ verklaren op basis van de dingen die gebeuren in een deel van dat gebied.

Dit was de ‘Been there, done that’ tag! Ik hoop dat jullie hem leuk vonden en als je wilt mag je hem natuurlijk over nemen.

X

Jana

Leave a Reply

