Let the love destroy the hate

CeKb9TMWAAIlXCj

My exams are finally over so normally this was going to be a happy blogpost. But I can’t and I also don’t want to ignore what happened today. Like the most of you already know, Brussels (Belgium) was attacked by terrorists this morning. There was an attack in the underground and another one (or actually two) in the airport. If you want to know more about the attacks, please consult trustworthy newssites. 

I live in Belgium, nearby Brussels and I’m shocked. Yeah, I know there are countries where this happens every day and that’s horrible! But when it happens so close to you, it all seems so real and unreal at the same time.

I’m also worried. I’m not worried about myself or my safety, I’m worried about the world. It’s terrible to see how such a small group of people can influence our daily life. So please don’t let the fear influence your life and use your love to destroy the hate.

Normaal zou dit een blije, opgewekte blogpost geworden zijn, mijn examens zijn namelijk eindelijk gedaan. Maar ik kan en wil hetgeen wat er vandaag gebeurd is niet negeren. De meeste van jullie zullen dit al wel weten, maar in BelgiĆ« of beter gezegd Brussel hebben vanmorgen twee aanslagen plaatsgevonden. EĆ©n in een metro en Ć©Ć©n (of eigenlijk 2) in de luchthaven van Zaventem. Als je hier meer over wilt weten raad ik jullie aan om betrouwbare nieuwssites te raadplegen. Ik wil er zelf niet te veel informatie over geven, om foute info te vermijden. 

Ik woon in BelgiĆ«, dichtbij Brussel en ik ben gechoqueerd. Ik weet ook dat er landen zijn waar dit elke dag gebeurd en dat is afschuwelijk!. Maar als het allemaal ineens zo dichtbij komt, lijkt het zo onwezenlijk. 

Buiten gechoqueerd, ben ik ook bezorgd. Ik ben niet bezorgd over mijn veiligheid, maar ik maak me zorgen over de wereld. Het is verschrikkelijk om te zien hoe zo’n kleine groep mensen ons dagelijks leven kan beĆÆnvloeden. Leid je leven aub niet in angst en gebruik al je liefde om de haat te vernietigen. 

(Nog even voor de mensen die zich in Brussel bevinden en niet thuis geraken of een slaapplaats nodig hebben, onder de #ikwilhelpen op twitter vind je mensen die lifts of slaapplaatsen aanbieden.)

X

Jana

Leave a Reply

